Friday, April 21, 2006

Roomate ku yang best............


Message: 1. Setiap hari Jumaat, pack segalabarang kodan bagitau kat roommate ko nak balikkampung. Selepas sejam, balik ke bilik &terangkan bhw takde org kat rumah. unpacksegala brg ko & pegi tidor.
2. Setiap kali roommate ko balik, jeritsekuat hati" horee...ko dah balik". lepas tu menaridlm 5 minit. lepas tu, tenung jam lama2 dantanya dia "Sepatutnya ko dah belah dahskrg"
3. Setiap kali bangun tido, jerit kuat2 "Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliilingbilik tu. Kemudian, sambung tidor. esoknya, kalodia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.
4. Ambil marker, buat bulatan kecil katlengan ko. Besarkan bulatan tu setiap hari sambilberkata "Dah merebak- dah merebak"
5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidordengan pokok tu setiap hari. Selepasseminggu, bertengkar dgn pokok tu dancakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kaulagi" sambil keluar & menghempaskan pintubilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkanpasu kat situ.
6. Duduk didepan papan chess dua-tiga jamtanpa buat apa2 atau cakap apa2. lepas tucakap, "Siot betul, kalah lagi"
7. Setiap kali roommate ko balik, tutuplampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun danmenjerit dgn kuat "Horee...". bukak lampu semula.
8. pakai topi kertas. Bila dia balik,cakap "Selamat Datang ke McDonald.Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buatmuka bodoh, sambil berkata "Eh, ko rupanya..."
9. Kata kat roommate ko "Ada pesanan pentinguntuk ko". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3jam, bangun dan cakap ko dah lupa pesanan tu.Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tupengsan balik.
11. Bila roommate ko balik, berpura2 tengahtelefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kattelefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakapkat roommate ko bhw yg telefon tadi adalah makdia. Cakap mak dia akan telefon balik.
12. Kalau roommate ko suka gosok gigi katsinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis,cakap dengan dia bhw kau perlu ajar dia caramengosok gigi dengan betul
13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumahkedai berdekatan rumah kau. Dalam risalah tu,nyatakan bahawa roommate ko hilang. Letaksekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkanhadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommateko.
14. Bila roommate ko tutup lampu pd sebelahmalam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila diabuka balik lampu, buat2 muka bodoh danconfused.
15. Duduk & renung roommate ko dlm 2-3 jam.Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makankacang & popcorn. Buat macam ko tengahtengok wayang.
16. Masa roommate ko xde, ambil deodorantdia. Lepas tu sapukan kat seluruh dindingbilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau> wangi. Lakukan selalu sampai deodorant tuhabis.
17. Kalau roommate ko ada binatang peliharaan,spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt.Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambutsebelum dia beri persetujuan kpd ko.
18. (Khas Untuk Lelaki Sahaja) Pegang & gosok-gosok rambut roommate ko sambilberkata "Rambut ko hitam, lurus dan berkilatla...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekalabuat masa dia tengah tidur.
19. Sembunyikan seluar dalam/baju dalam ko ygtelah dipakai bawah bantal roommate ko. Biladia balik, komplen yg seluar/baju dalam kohilang. Toksah nak ngada2 pegi cari kat lain, pegistraight kat bantal dia. Lepas tu tuduh roommateko gila seks...
ahahhah.. rumet aku orait jer.. kan mett kan..??tetap selamber walaupun aku dah wat sume..ehehe.. korang try la pulak.. =p
P/S:thank kerana sabar dengan perangai aku yang gila2.....ampun segala dosa aku dgn ko.....u are best roomate

1 Comments:

Blogger SpiNgemOrKS said...

mati la aku baca entry nih.. mati la aku gelak dalam opis sorang sorang macam orang giler!!

mati la ko tak tunjukkan cara nak buat topi mekdonel tuh!!

1:16 PM  

Post a Comment

<< Home